Albury-Wangaratta, Melbourne-Cairns, Cairns-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Albury-Wangaratta, Melbourne-Cairns, Cairns-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Albury-Wangaratta, Melbourne-Cairns, Cairns-Cairns

Blijf op de hoogte en volg Wiel

05 November 2012 | Australië, Cairns

Vandaag is het 2-11-2012, Annie Erkens wordt vandaag 75 jaar. Ik heb haar vanmorgen uit bed gebeld. Voordat we naar Wangaratta terugreden hebben we eerst het nieuwe huis, in aanbouw, van de dochter van Raymond en Tina bewondert. Wiel en Jacques hebben de ogen uitgekeken naar de bouwmethode van de Australiërs.

In Wangaratta op 3-11-2012 aangekomen, hebben we eerst de was gedaan en toen lekker gezwommen in het zwembad. Ja echt, het was heerlijk. Het jazzfestival in het hotel was gezellig en geweldig. Het moet wel gezegd worden, dat Wendy en Peter geweldige managers van het Jazz-Festival in Wangaratta zijn. Zaterdag 3-11 hebben we mogen ervaren dat Gary de grote allround man in het hotel is. Voordat we naar Melbourne vertrekken gaat er een ook nog een rolstoel voor Henz mee in de auto, Henz is één van de broers van Gary. Rond 13.00 uur vertrokken we naar Melbourne , naar Leo en Maria. Hier hebben we een leuke avond verbracht.

Zondag 4-11-2012 heerlijk ontbeten en toen samen naar de kerk van Pater Victor gegaan, waar we de mis van 11.00 uur hebben bezocht. Wat een geweldige kerk en een hele mooie dienst. Wat wij geweldig vonden is dat de tekst op een groot projectiescherm geplaatst werd en hij het met de computer bij hield. Na de mis was er een grote barbecue en lekker gebakjes op het plein voor de kerk. Na de lekkere koffie bij Leo en Maria zijn we vertrokken naar het vliegveld. Hier hebben we eerst de huur auto inleveren en toen ingecheckt voor de vlucht naar Cairns. Na 3 uur vliegen zijn we in Cairns aangekomen. Hier de shuttlebus naar het Motel genomen. De sleutel was zoals afgesproken achter de reclame, want de receptie was dicht.Aalleen de temperatuur was 32 graden en de vochtigheid bestand 75 procent. Bij mij zelf zakte de suiker spiegel heel erg en de bloeddruk steeg. Ik had het gevoel alsof ik bezopen was, totdat ik appelsap gedronken had. Gelukkig.

Maandag 5-11-2012, kijken hoe vandaag de temperatuur is. Het verschil tussen eb en vloed kan 5 meter zijn. Arno en Natascha op skype gezien, Delano en Mikay voor gisteren. Het eerste wat Delano vroeg was, oma waarom is het bij jullie licht en bij ons donker . Rond 10.00 uur de huurauto gehaald, vervolgens de tocht naar het Great Barrier Reef voor donderdag en Kuranda Scenic Railway en Skyrail voor morgen geboekt. Na de lunch hebben we de Mangrove Boardwalk gedaan in de buurt van het vliegveld. Daarna hebben we een tocht naar Yarrabah gemaakt, een Aboriginal Community dorp. Nou dat was ook een indruk die we daar kregen. Als afloop zijn we naar Mc Donalds gegaan.

Blijf meegenieten, groeten van ons vieren.

Albury-Wangaratta, Melbourne, Cairns, Cairns Cairns

Today is 02.11.2012, Annie Erkens is today 75 years old. I got her called out of bed this morning. Before we return to Wangaratta we have first visit the new house, under construction, of the daughter of Raymond and Tina. Wiel and Jacques have looked out his eyes of the method to the construction from the Australians. Wangaratta arrived, the first what we had done was some washing and then a swim in the pool, so it was really delicious. The jazz festival in the hotel was great

3-11-2012 It must be said, Wendy and Peter are great managers of the Jazz Festival in Wangaratta. Saturday 3-11, we have the experience that Gary is a great all-round man in the hotel. Before we go to Melbourne we took a wheelchair for Henz, one of the brothers from Gary, even in the car. Around 13.00 we left to Melbourne, to Leo and Mary Here we have a nice evening await.

Sunday, 4/11/2012 after a delicious breakfast and we went then together to the church of Father Victor, where we have visited the mass of 11.00. What a great church and a very nice service. What we loved was that the text on a large projection screen, and he did it with the computer. After Mass there was a large barbecue and delicious pastries in the square before the church. After the delicious coffee with Leo and Maria we left for the airport.The rental car return here first and then check in for the flight to Cairns. After 3 hours flight arrived in Cairns. Here we taken the shuttle bus to the Motel. The key was as arranged behind the advertising, because the reception was closed. Only the temperature was 32 degrees and the humidity is 75 percent. For myself the sugar dropped and blood pressure increased very much. I felt like I was drunk, until I drank apple juice. Happy.

Monday, 5-11-2012, watch how today the temperature is. The difference between high and low tide can be 5 meters. Seen Arno and Natascha on skype, Delano and Mikay before yesterday. The first thing Delano was asked, why is light by you grandma and dark with us. Around 10:00 took the rental car, than we book the trip to the Great Barrier Reef for Thursday and Kuranda Scenic Railway and Skyrail for tomorrow. After lunch we have the Mangrove Boardwalk done near the airport. Then we made a trip to Yarrabah, a Aboriginal Community village. Well that was an impression that we got. If the end we went to Mc Donald’s.

Keep enjoy, greetings from us four.

• 06 November 2012 - 10:41

Alkemade:

Hallo vanuit het soms koude Simpelveld.

De Kruiswegstatie in de kerk van pater karel, leek mij heel apart???
    Ik heb geen woorden meer voor alle natuur wonderen die jullie zien.
    En vooral de hartelijke en fijne tijd die jullie met je familie doorbrengen is zeer aandoenlijk.
    het lijkt een sprookje waar alles klopt.
    Jullie komen toch wel weer terug naar ons Bocholtz .
    Wat je dan ervaren heb laatje noot meer los.

dank je wel, veel plezier en wen nooit aan die prachttige natuur.
    Veel groetjes, Hanny.

• 07 November 2012 - 11:25

Annie-Matthi:

De foto's en 't reisverslag zijn weer super, wij genieten telkens weer mee.
    Wat krijgen jullie veel mooie dingen te zien, geweldig , geniet er verder van
    en blijven jullie gezond.

Groeten en liefs van Annie en Matthi.