Sydney-Bright - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Sydney-Bright - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Sydney-Bright

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel

19 December 2012 | Australië, Sydney

Hanny, wij genieten iedere dag weer opnieuw, het werelddeel Australië is een belevenis.

Sydney 14-12-2012.
Vandaag met de boot naar Manly Beach, mooie strandpromenade en veel surfers, doorgelopen door de rotsen en wat gewinkeld. Bij terugkomst in Sydney, hebben we een rondleiding door het Operahouse gedaan, fantastisch. Hier heeft Andre Rieu ook gespeeld. Daarna naar “de Rocks” gelopen, druk druk druk overal en de prijzen zijn dan gewoon een stuk duurder. Naar huis terug met de trein.

Kiama 15-12-2012.
Eerst auto ophalen op het vliegveld. Weer een mooie tocht naar Kiama, hier het “Blow Hole” bekeken. Regen, regen en nog eens regen, we konden de paraplu ‘s van Gil en Val goed gebruiken. Na de Toeristdrive gereden te hebben was het weer droog en zijn we het dorp Kiama gaan bekijken, lekkere pizza meegenomen.

Yass 16-12-2012.
Eerst naar de Lookout van gisteren terug gegaan en nu bij zonneschijn, dan doorgereden naar het plaatsje Berry. Geweldige gebouwen staan hier. Dan de Fitzroy falls bezocht en doorgereden naar het plaatsje Yass door de Kangeroo Valley, mooie oude gebouwen. Na het avond eten mooie tocht naar Lake Burrinjunck gereden, geweldig. Overal zie je in dit stadje aan de huizen Kerstverlichting hangen en dan te bedenken overdag 32 graden.

Canbarra 17-12-2012.
We hebben vandaag achter de tom tom ook onze kerstversiering opgehangen,hier rijden we nu tot 29 december mee rond. Een tocht door de bergen en gravel wegen, fantastisch. Canbarra is de hoofdstad van Australië, net als bij ons Den Haag. Een mooie stad overdag met zijn geweldige gebouwen maar de avondtour vonden we ook fantastisch, want al die gebouwen zijn verlicht met verschillende kleuren. Maar voor het donker werd zijn we naar de Telstra Tower gegaan, hier hebben vanaf het platform van de ondergaande zon genoten.

Jindabyne 18-12-2012.
We zijn onderweg eerst naar Cooma gereden, het grote ski-gebied waar we nu in komen zijn de Snowy Mountains. Een informatiecentrum hierover bezocht. Dan Lookout Mount Gladstone en toen naar Miss Heidis Austrian Log Cabin Teahouse and Licensed Restaurant, Scenic Lookout. Hier hebben we heerlijke apple strudel en pannenkoek met fruit gegeten, het was net alsof we in Oostenrijk in de Alpen zaten, geweldig ingericht met Kerstversiering en meubels, bekijk maar de foto’s. Motel geboekt aan het Lake in Jindabyne met een geweldig uitzicht en wandelpad. Thredbo is een mooie wintersportplaats.

Bright 19-12-2012.
Vandaag een mooie tocht door de natuur, berg op en af , mooie vergezichten en iedere bocht had iets nieuws. Rond 16.00 uur in Bright.
Blijf met ons meegenieten de laatste 1o dagen Australië, groetjes van ons vieren.

Sydney - Bright.
Hanny, we enjoy every day again, the continent of Australia is an experience.
Sydney 12.14.2012.
Today the ferry to Manly Beach, beautiful beach promenade and many surfers, walked through the rocks and some shopping. On returning to Sydney, we have a tour of the Opera House made fantastic. Here Andre Rieu also played. Then to "the Rocks" run, busy busy busy everywhere and the prices are just a lot more expensive. Back home by train.
Kiama 15/12/2012.
First car pickup at the airport. Another nice trip to Kiama, here the "Blowhole" views. Rain, rain and more rain, we could see the umbrellas of Gil and Val good use. After the Tourist Drive to have driven the weather was dry and we go see the town Kiama, tasty pizza included.
Yass 16/12/2012.
First to the Lookout yesterday went back and now sunshine, then drove to the town of Berry. Great buildings are here. Then the Fitzroy Falls visited and drove to the town by the Kangeroo Yass Valley, beautiful old buildings. After supper nice trip to Lake Burrinjunck drove great. Everywhere you see in this town on the Christmas lights hanging houses and to think 32 degrees during the day.
Canbarra 17/12/2012.
Today we have behind the tom tom our Christmas decorations hung, here we drive it around now until 29 December. A journey through the mountains and gravel roads, fantastic. Canbarra is the capital of Australia, as with us Hague. A beautiful city by day with its great buildings but the evening tour we found fantastic, because all the buildings are illuminated with different colors. But before it got dark we went to the Telstra Tower gone, here from the platform of the sun enjoyed.
Jindabyne 18/12/2012.
We are moving to Cooma first drove the large ski area we now come to the Snowy Mountains. An information about visited. Then Lookout Mount Gladstone and then to Miss Heidis Austrian Log Cabin Teahouse and Licensed Restaurant, Scenic Lookout. Here we have delicious apple strudel and pancakes with fruit eaten, it was like we were in Austria in the Alps, superbly equipped with Christmas decorations and furniture, but see the pictures. Motel booked at the Lake Jindabyne with great views and hiking. Thredbo is a beautiful resort.
Bright 19/12/2012.
Today a beautiful journey through nature, mountain and down, beautiful vistas and every corner had something new. Around 16:00 in Bright.
Stay with us enjoy the last 1o days Australia, greetings from us four

• 20 December 2012 - 09:25

Rob En Gertie:

Hoi Hoi
    Jullie reis gaat echt volgens schema. Wat 'n goede planning :-) .
    Geniet nog maar van 't zonnetje, mooie land en de unieke vakantie.
    Hier wordt het langzamerhand 'n beetje kouder en gaan steeds meer kerstverlichtingen, kaarsjes en kerstversieringen ons "home" gezelliger maken. Tot gauw.
    'n lieve knuffel van
    Rob en Gertie

• 20 December 2012 - 19:41

Trudy:

Hallo Cisca En wiel wat fijn dat jullie deze foto;s hebben gestuurd het is werkelijk een mooi landschap genieten jullie maar lekker daar ik had je al gemist blijven jullie nog lang daar .
    en is dat jullie zoon arno wij wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    knuffels van ons.

• 21 December 2012 - 00:13

Joep En Trees:

Hallo allemaal,
    Hier regent het pijpestelen.
    Wat een prachtige foto's geweldig.
    En ook mooie kerstversieringen in het warme Australie.
    Wat hebben jullie een mooie kleur gekregen.
    Jullie zien er goed uit.
    Wij wensen jullie mooie kerstdagen.
    Groetjes en veel liefs Joep en trees