Wangaratta-Albury - Reisverslag uit Wangaratta, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Wangaratta-Albury - Reisverslag uit Wangaratta, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Wangaratta-Albury

Blijf op de hoogte en volg Wiel

01 November 2012 | Australië, Wangaratta

De tocht naar Wangaratta was geweldig, weer andere natuur en vergezichten. We zijn eerst naar het huis van Garry gegaan en hebben lekker bij gekletst met koffie en hapjes. Dan naar het Jones Hotel waar we Wendy en Peter ontmoeten, wat een heerlijke spontane verwelkoming. Rondleiding in hotel. In de garage van het hotel stonden misschien wel 50 Ferrari’s, deze club was hier ook 4 dagen. Een genot voor de heren. Ons slaap adres is in het huis dat Wendy’s en Peter eerst hadden, geweldig groot met zwembad en grote kamers en een vergezicht waar je stil van wordt.

Voor gisteren tour met neef en driver Gary in de Porsche van Peter, wijnfarm bezocht, kaasfarm bezocht, de plaatsjes Beechworth en Stanley bezocht.

Gisteren met neef en driver Gary met het busje naar de emoes, struisvogel en hertenfarm geweest, kijk maar naar de foto’s, Dan naar de Mt. Buffely met zijn 55 bochten naar 1300 meter hoogte. Het uitzicht boven is fantastisch, men wordt hier helemaal stil van als je het ziet. Dan door naar het plaatsje Bright, hier heerlijke groentepie gegeten. En mooie winkeltjes bezocht. Terug naar Wangaratta en koffer gepakt voor 2 dagen naar Albury naar het Quality Resort Siesta, 416 Wagga Road. Hier treffen we Tina en haar man Raymond. Na 22.00 uur nog over het mooi hotelcomplex met zwembad gelopen.

Vandaag ontbeten met Tina. Daarna naar Bonegilla, hier was het Migrant Reception and Training Centrum van 1947 tot 1971, blok 19 was voor de Nederlanders. Hier zijn oom Hein en Tante Cisca met hun kinderen ook 6 weken geweest. Het heeft op ons toch wel een diepe indruk gemaakt. Daarna een mooie tour gemaakt rond Lake Hume en ook een stuk gravelweg gehad. Een belevenis op zich. Daarna gaan lunchen bij Tina en Raymond thuis. Wat een een mooi huis en weer een geweldig uitzicht. Wat een mooie oude auto’s in de garage onder het huis. Daarna Monument Albury bezocht, hier kijkt men over de stad Albury. Vandaag is het 1 november Aller Heiligen. Avondeten bij Hotel Olive samen met Tina, haar zoon Ray is hier de Big Bos. Tina kan nog goed dialect spreken wat een geweldige avond. Weer een dag voorbij om niet te vergeten.
Geniet met ons mee, groetjes van ons vieren.

Wangaratta - Albury
The trip to Wangaratta was great, weather and other natural scenery. We first went to the home of Garry and nice to have chatted with coffee and snacks. Then to the Jones Hotel where we meet Peter and Wendy, what a wonderful spontaneous welcome. Guided tour hotel. In the garage of the hotel were perhaps 50 Ferrari's, this club was here four days. A pleasure for the men. Our address is sleeping in the house that Wendy and Peter had before, with wonderful large pool and large rooms and a vista where you speechless.
Today tour with cousin and driver Gary in the Porsche of Peter, wine farm visited, cheese farm visited the villages Beechworth and Stanley visited.
Today with cousin and driver Gary with the van to the emus, ostrich and deer farm been, just look at the pictures, then to Mt. Buffely with its 55 bends at 1300 meters altitude. The view above is fantastic, it is here completely silent when you see it. Then on to the town of Bright, here groentepie delicious eaten. And nice shops visited. Back to Wangaratta and suitcase for 2 days to Albury to the Quality Resort Siesta, 416 Wagga Road. Here we find Tina and her husband Raymond. After 22:00 is about the beautiful hotel complex with pool run.
Today breakfast with Tina. Then to Bonegilla, here was the Migrant Reception and Training Centre from 1947 to 1971, block 19 was for the Dutch. Here are Uncle Hein and Aunt Cisca with their children also 6 weeks. It has us quite a deep impression. After a nice tour around Lake Hume made and also had a piece of gravel. An experience in itself. After lunch at Tina and Raymond home. What a beautiful house and again great views. What a beautiful old cars in the garage under the house. Then Memorial Albury visited here one looks over the city Albury. Today is November 1 All Saints. Dinner at Hotel Olive Mettina together, her son Ray is the Big Boss. Tina can still dialect what a great night. Another day passes to remember.
Enjoy with us, greetings from us four.

• 02 November 2012 - 08:17

Jack En Emmy:

Tjonge, jonge, wat maken jullie weer een fantastische reis! Prachtige landschappen, exotische dieren die je niet dagelijks in Limburg tegenkomt, prachtige automobielen, die je ook beslist niet wekelijks in Bocholtz ziet, leuke hebbedingetjes en dat alles verwerken bij een heerlijk taartje en een lekker hapje.
    Geniet maar heerlijk! Hier is het echt herfst met prachtige kleuren en bijpassende windvlagen en regendruppels. Daar genieten wij dan weer van.
    Enjoy and have fun!
    Jack en Emmy

• 02 November 2012 - 10:37

Marcel, Yvonne, Brian En Mitch En Oma:

Beste Ome Jac en tante José en Wiel en Cisca,

Wat boffen jullie met al dat moois om te zien, te beleven en te proeven. Bij het lezen van jullie mooie verslagen, krijg je zijn om ook een keer "down under" te gaan. Geniet ervan, het is jullie gegund, groetjes familie NL.

• 02 November 2012 - 10:42

Piet En Thea Sassen:

Hallo.
    Wat een prachtige foto's , geniet er maar van en Heren een porsch in julie koffer zal wel te zwaar zijn.
    31 October hebben wij julie prachtige kaart ontvangen. Hiervoor onze dank. Het was de eerste.
    Volgend jaar zullen wij met zijn allen hierop klinken.
    Hier is het echt herfst. genieten julie maar lekker van de zon.
    heel veeel groeten voor julie viertjes.
    piet en thea.

• 03 November 2012 - 23:35

Piërre & Yvonne:

bedankt voor deze mooie foto's en geniet er maar van want dat doen wij van hier groetjes out te bannet

• 04 November 2012 - 00:45

Corrie En Peter:

Hoi Jac en José, Wiel en Cisca

Wat maken jullie toch een fantastische reis.
    Mooie landschappen, vergezichten, dorpen, dieren, lekker eten, goed weer enz.
    Door de foto`s reizen we met jullie mee. Hier in de regen kou en jullie in de zon.

groetjes en nog veel reisplezier.

Corrie en Peter

• 04 November 2012 - 10:48

Bea En Frans:

Hallo Ciska en Wiel, Jac en Jose

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. We worden wel een beetje jaloers als
    we dat allemaal zien.

Geniet er maar van en wij genieten mee.

Groetjes

Bea en Frans

• 04 November 2012 - 19:48

Maria En Sjef:

Wat sjun dat dier dat moacht mitmaache en zieë.
    Ooch sjun dat dier doa mit familië en bekante kint saame zieë.
    Nog inge sjunne tsiet jewunscht oes Bóches.