Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel

10 November 2012 | Australië, Cairns

6-11-2012 Om 7.40 uur werden we opgehaald aan het hotel en naar het station gebracht. Hier vertrekken we met de Kuranda trein van 8.30 uur naar Kuranda met een stop onderweg bij de Barron Falls om foto’s te maken en van de natuur te genieten. Aankomst Kuranda ca. 10.30 uur. Hier heerlijk gewandeld en genoten van de winkeltjes. Terug met de Skyrail deze kabelbaan is 7,5 km lang met een geweldig uitzicht over het regenwoud en al zijn geluiden. Beneden werden we weer door driver Mik met de bus opgehaald en terug naar het motel gebracht.

7-11-2012 Vandaag niet zo vroeg op, tegen 9.30 uur vertrokken naar Daintree Discovery regenwoud, wat een natuur en schone lucht, in een woord geweldig. Dan naar Cape Tribulation doorgereden, met het veer overgestoken. Hier waren geweldige stranden waar veel schildpadden eieren liggen in het zand. Op de terugweg hebben we de stad Port Douglas bekeken, wat een mooie stad om te winkelen en vakantie te vieren, ook is er een mooi golfclub.

8-11-2012 Vandaag weer wat vroeger op, want we moesten om 8.00 uur bij de boot aanwezig zijn om naar het Great Barrier Reef te gaan. Wat een mooie boot en na een geweldige tocht van ongeveer 1,5 uur over de zee naar het Great Barrier Reef. Hier aangekomen was men vrij tot 15.30 uur. Men kon snorkelen, zwemmen, zonnen, met de glas bottem boat en semi submarineboat, hele dag thee en koffie en om 12.30 uur lunch. Ook weer in een woord geweldig. Wij hadden de hele dag zon en in de stad Cairns had het geregend.

9-11-2012 Vandaag gaan we naar Hartley’s Crocodile adventuren. Hier kregen we eerst een boottocht en daarna een demonstratie hoe krokodillen zijn en hoe ze zich schuilhouden. Deze dag was ook weer in een woord geweldig. Op de terugweg hebben we nog het plaatsje Palm Cove aangedaan. De stad Cairns is overbevolkt met Back Packers en hun mooie volkswagenbusjes.

10-11-2011 Vandaag zijn we naar Yungaburra gegaan. Een 500 jaar oude boom bezocht “de Cathedraal” toen naar Mabo Creek kratermeer met schilpadden en vissen. Naar de boom Curtin Fig en Lake Tinaroo. Huiswaarts via Tolga-Mareeba-Kuranda-Cairns. Bij thuiskomst hadden we bezoek, bij Jose en Jacques zat een salamander op de kamer. Wiel heeft hem gevangen en naar buiten gebracht.

Blijf met ons mee genieten ook van de foto’s.
Groetjes van ons viertjes.

Cairns
06/11/2012 To 7.40 pm we were picked up at the hotel to the station. Here we leave the Kuranda train from 8.30 to Kuranda with a stop en route at the Barron Falls to take pictures and enjoy nature. Arrival Kuranda approx 10:30. This lovely walk and enjoyed the shops. Back to the Skyrail cableway that is 7.5 km long with a great view over the rainforest and all its sounds. Downstairs we were back by the bus driver Mik picked up and returned to the motel.

11/07/2012 Today not so early, at 9.30 am left to Daintree Rainforest Discovery, which is a natural and clean air, in a word, awesome. Then drove to Cape Tribulation, with the ferry crossing. There were many great beaches where turtles eggs lying in the sand. On the way we viewed the city of Port Douglas, what a beautiful city for shopping and holiday to celebrate, there is also a beautiful golf club.

08/11/2012 Today a bit earlier because we had at 8.00 pm at the present boat to the Great Barrier Reef to go. What a beautiful boat and after a wonderful trip of about 1.5 hours by sea to the Great Barrier Reef. Here arrived one is free until 15:30. One could snorkeling, swimming, sunbathing, with the glass bottem boat and semi-submarine boat, all day tea and coffee and lunch at 12:30. Again in one word amazing. We had the sun all day and into the city of Cairns had rained.

11.09.2012 Today we go to Hartley's Crocodile Advent hours. Here we first saw a boat and then a demonstration of how crocodiles are and how they are hiding. This day was also in one word amazing. On the way back we visited the village of Palm Cove. The city of Cairns is overcrowded with Back Packers and their beautiful volkswagen vans.

10.11.2011 Today we went to Yungaburra. A 500 year old tree visited "the Cathedral" then to Mabo Creek crater lake with turtles and fish. In the Fig tree Curtin and Lake Tinaroo. Homeward through Tolga-Mareeba-Kuranda-Cairns. At home we had visited, with José and Jacques was a salamander in the room. Wiel has captured him and brought out.

Enjoy the pictures.

Greetings from the four of us.

• 10 November 2012 - 14:01

Joep En Trees:

Hallo allemaal,
    Hier een bericht uit Bocholtz.
    Wat een mooie natuur, en mooie vergezichten.
    Op het ogenblik is het droog, Maar de herfst is toch voor vast ingetreden.
    Geniet maar weer verder, dan kunnen wij mee genieten van al het moois.
    Groetjes aan allen Joep en Trees

• 11 November 2012 - 22:28

Cor En Gerda Reijne:

Het blijft geweldig wat jullie zien en beleven en wij genieten op deze grote afstand mee door de prachtige foto's.

• 12 November 2012 - 12:54

Arno Natascha Delano Mikay:

Good afternoon :)

Again it are beautifull pictures and i got a RSI finger from the clicking hahahahha.
    It is so good to see that you are having a good trip/holliday sofar.

Over her it is getting colder everyday.
    We and paul also looked last saterday in the Zoo at aachen at the same bird as you have on a picture that is funny.

Mikay has his second theeth through that looks very funny to him.

Greetings and big hughs from us to you and kisses.

• 14 November 2012 - 12:44

Marga Van Waterschoot:

prachtige foto,s, met dat ter plaatste gekochte fototoestel...
    geniet maar verder en maak nog meer van die foto,s ..
    spreken jullie ook wel eens met lokale bevolking, aboriginals ?

• 14 November 2012 - 13:20

Alkemade:

Hallo Reizigers,
    Een tijdje niets van mij laten horen, maar nu wel.
    Heb veel boeken gelezen van Tamara McKinly.
    Zij is van Australie.
    Een boek over de ranch Karunda. speelt in qweensland.
    Ook over andere streken.
    Leuk om dit weer terug te lezen van jullie trein. en reisverslagen.
    Als je wilt, kun je straks van mij een boek lenen.
    Hier is alles bezig met Kerst en weinig nog met de Sint.
    Wel de intochten etc. Het wordt een leuke tijd.
    Hoe is dat bij jullie?? tradities etc.?
    Weer mooie fot's en een brandweer kazerne voor Wiel.
    Steeds denk ik kan het mooier en nieuwe natuur, en ja
    daar wordt ik weer getrakteerd.!!
    Voor jullie fijne tijd verder, in verwondering en verbazing.
    Veel groetjes en Liefs, hanny.