Sarina-Yeppoo-Bundaberg-Hervey-Bay-Noosa Haeds - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Sarina-Yeppoo-Bundaberg-Hervey-Bay-Noosa Haeds - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Sarina-Yeppoo-Bundaberg-Hervey-Bay-Noosa Haeds

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel

21 November 2012 | Australië, Noosa Heads

16-11-2012 Sarina, de tocht hiernaar toe was zeer afwisselend, veel rietsuiker met al zijn spoorwegen en locomotieven. Wij zijn ook naar Eugnella gereden, helemaal binnen door. Alleen het “Platypus” dier niet gevonden.

17-11-2012 Yeppoo, hier hebben we een Motel aan de kust, Mission Beach geweldig. De vrijwilligers op het Toeristenbureau zijn overal zeer vriendelijk en behulpzaam. Onderweg midden in de Outback een politiecontrole, Wiel moest op het pijpje blazen of hij gedronken had, dit was ook een ervaring. Hier is het erg droog, we zijn 3 bosbranden tegen gekomen en veel kangoeroes dood langs de weg.

18-11-2012 Bundaberg, Jacques wordt vandaag 69 Jaar, hij had zich dat ook niet kunnen voorstellen ooit op zijn verjaardag in Australië te zijn. Voordat we aan onze dagtrip beginnen, eerst” Lang zal hij Leven” gezongen. Bij deze wil hij ook iedereen bedanken voor de felicitaties per mail, telefoon en site. Onderweg hebben we de stad Gladstone bezocht. En toen gebeurde wat we al die weken nog niet gehad hadden, het regende en hagelde en onweerde zo erg, dat Wiel de auto aan de kant heeft moeten zetten en we zagen ook nu waarom er overal “Floodway” staat. Het water komt dan heel erg vlug hoog te staan en op plaatsen staat het dan ook op de rijweg. Bundaberg is geen mooie stad, maar we hebben wel na het tweede onweer een mooie regenboog op het strand gezien.

19-11-2012 Hervey Bay, hier blijven we 2 dagen slapen. Onderweg hebben we het plaatsje Childeren bezocht op advies van Paul die we s’morgens aan de telefoon hadden. Een geweldig plaatsje, als er nog cowboys met paarden waren komen aangereden zouden we dat niet gek gevonden hebben. Onderweg grote tomaten plantages, kon het niet laten om er toch 2 te lenen. Smaken goed. Mooi motel gevonden, hier blijven we 2 nachten, want morgen gaan we naar Fraser Eiland. Nog heerlijk met Jose langs het strand van Hervey Bay gelopen.

20-11-2012 Fraser Eiland, om 7.20 uur werden we opgehaald door een bus en naar het veer gebracht. 8.30 uur met het veer over naar Fraser Eiland, hier stond een nieuwe bus klaar, deze heeft ons de hele dag over het Eiland gereden en overal gestopt, wat een ervaring over die zandwegen en over het strand met 80 km/uur te rijden. Wiel en Cisca hebben een rondvlucht over het eiland gemaakt, fantastisch, het was een ervaring om nooit te vergeten. Wiel is in de kreek geweest op blote voeten en ook gaan zwemmen in het Lake Mac Kenzee, hij zei, ik ben er nu en doe het. De lunch in het Resort was ook zeer goed. Om 18.30 uur waren we terug, helemaal voldaan en kapot.

21-11-2012 Noosa, kon vannacht niet slapen, van al de indrukken, ben maar de site gaan schrijven en de foto’s gaan uitzoeken. We zijn tegen 9.00 uur vertrokken naar Maryborough, een hele mooie stad met oude historische gebouwen, de markt was vandaag niet, hij is op donderdag dat weten we nog van de vorige keer. Hier staat een mevrouw uit Duitsland en verkoopt broodje met zuurkool en hotdog heerlijk, als jullie hier zijn op donderdag moeten jullie dat eten. Toen naar Tin Can Bay en Rainbouw Beach met een heel mooi strand echt een aanrader om naar toe te komen. Vervolgens naar Gympy met een mooie botanische tuin. Dan naar Noosa Heads, onderweg loslopende koeien, veel bos en een kreeft- en krabkwekerij gezien. In Noosa Heads zijn we in het Noosa Heads Motel. s’Avonds door de stad en bos gewandeld , mooi zonsondergang gezien.

Blijf met ons meegenieten en groetjes van ons vieren.

Sarina-Yeppoo-Bundaberg-Hervey Bay, Fraser Island, Noosa Heads

11/16/2012 Sarina, the trip over here was very varied, with all its many cane railways and locomotives. We are also Eugnella driven entirely indoors. Only the "Platypus" animal not found.

11/17/2012 Yeppoo, here we have a motel on the coast, Mission Beach great. Volunteers at the Tourist Office are all very friendly and helpful. Along the middle of the Outback a police check, Wheel was on the nozzle or blow he had drunk, it was also an experience. Here it is very dry, we have 3 fires and encountered many dead kangaroos along the way.

11.18.2012 Bundaberg, Jacques is today 69 Year, he also can not imagine ever on his birthday in Australia to be. Before we begin our day trip, first "Long may he Life" sung. In this he also wants to thank everyone for the congratulations by mail, telephone and website. On the way we visited the city of Gladstone. And then it happened all those weeks we have not had, it rained and hailed and thundered so much that the car wheel on the side had to turn and we also saw now why everywhere "floodway" state. The water is then very quickly to stand high in places and is therefore on the roadway. Bundaberg is not a beautiful city, but we did after the second storm a beautiful rainbow on the beach seen.

11/19/2012 Hervey Bay, here we stay two days sleeping. Along the way we visited the village Childeren on the advice of Paul that we had in the morning on the phone. A great little place, if there are cowboys with horses were knocked out we would not have found love. Along large tomato plantations, could not resist nevertheless two to borrow. Tastes good. Nice motel found, here we stay 2 nights, because tomorrow we go to Fraser Island. Still delicious with Jose along the beach in Hervey Bay walked.

20.11.2012 Fraser Island, at 7.20 pm we were picked up by a bus and brought to the ferry. 8.30 hours by ferry across to Fraser Island, here was a new bus ready, it has given us the whole day on the island and drove everywhere stopped, what an experience about that dirt roads and on the beach with 80 km / h to drive. Wiel and Cisca have made a flight over the island, fantastic, it was an experience never to be forgotten. Wiel has been in the creek barefoot and also go swimming in the Lake Mac Kenzee, he said, I am now and do it. The lunch at the resort was also very good. At 18.30 hours we were back, completely fulfilled and broken.

11/21/2012 Noosa, could not sleep last night, of all the impressions, but am going to write the site and the pictures go out. We left at 9:00 am to Maryborough, a beautiful old town with historic buildings, the market was not today, it was on Thursday that we still know the last time. Here is a lady from Germany and sells delicious hot dog bun with sauerkraut and, if you are here on Thursday that you must eat. When to Tin Can Bay and Rain Build Beach with a beautiful beach really a must to go out. Then Gympy with a beautiful botanical garden. Then to Noosa Heads, move roaming cows, many forest and a lobster and crab nursery seen. Noosa Heads, we are in the Noosa Heads Motel. In the evening the city and forest walks, beautiful sunset.

Enjoy with us and greetings from us four.

• 21 November 2012 - 12:37

Joep En Trees:

Hallo Cisca Willy josé en jacques,
    Het is vandaag redelijk zonnig.
    Wij hebben gelezen dat Willy goed kan blazen,dan geeft hemJoep op bij de Harmonie.
    Wij laten ons verrassen op de komende foto's.
    Groetjes en een dikke knuffel.
    Joep en Trees

• 21 November 2012 - 21:09

Cor En Gerda Reijne:

Cisca en Wiel, het zijn weer prachtige foto's bij een mooi verslag. Blijf genieten van deze prachtige reis en wij blijven mee genieten.
    Cor en Gerda

• 21 November 2012 - 21:11

Elis:

Hallo jullie viertjes,
    Zo te zien hebben jullie in hetzelfde motel overnacht als wij in Hervey Bay.
    Dat is dan ook toevallig.
    Zagen jullie tussen 18 en 19 uur ook de trek van de vleermuizen boven Hervey Bay?
    Jullie zijn alweer een eindje gezakt. Maryborough is de geboorteplaats van Mary Poppins.
    Ook nog treinen gezien? Mocht je die nog zien, maak dan even een foto.
    Geniet verder van jullie reis, tot weer een nieuw verslag van jullie belevenissen.
    Groetjes, Elis

• 22 November 2012 - 02:11

John Pullens:

Hallo Jac & José (en wiel en Cis)

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben !
    JAC nog gefeliciflapstaart met je verjaardag !
    Ik heb gister jullie kaartje ontvangen, nog bedankt.
    Ik lees met regelmaat jullie reisverslag, lijkt mij inderdaad geweldig.
    Nog veel plezier
    Gr.
    John

• 22 November 2012 - 07:42

Jack En Emmy:

Wat een prachtige foto's van jullie heerlijke reis! Fijn om jullie verslag steeds te lezen, zo reizen we een beetje mee. Wat een energieke tocht maken jullie, zeg. Op deze manier kom je veel over het land te weten en als je er - zoals wij - nog nooit bent geweest, word je heel nieuwsgierig.
    Geniet nog volop met elkaar van het schitterende land.
    Jack en Emmy

• 22 November 2012 - 15:13

Jan En Annie Wings:

Hallo Ciska Wiel Jacques en Josë

Zo te zien hebben jullie een geweldige vakantie, geweldige foto's
    en een prachtige natuur daar in dat mooie Australië.
    Geniet verder van jullie geweldige reis, en tot mails.

Groetjes van Annie en Jan uit Simpelveld.

• 22 November 2012 - 17:18

Piet En Thea Sassen:

Hallo wereld reizigers,

Op de eerste plaats Jaak Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag op naar naar den 70, heb het
    op de kalerder staan maar door de drukte hier helemaal vergeten maar alsnog.
    Maar wat een mooie reis geniet maar van. vandaag was het weer hier tamelijk mooi weer voor de
    tijd van het jaar. Maar julie zijn in de zomer of richting zomer.Gerniet er maar van wij genieten op
    afstand mee .

groetjes van iet en

• 22 November 2012 - 21:21

José Bessems:

Hallo allemaal

Wat een mooie vakantie, lekker genieten.

Groetjes Arno & José en de groetjes van de
    Chi Kung groep

• 24 November 2012 - 22:07

Marjo En Jo:

Hallo Reizigers

Jack nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag wat ben je ver gegaan om die te vieren. (hahaha) Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Geweldig als we de foto's al zien, dit is echt te gek. Hebben jullie ook wel eens een vrije dag om even bij te komen van alle indrukken en dat gereis van de ene naar de andere plek. Maar hou vol het is de moeite waard. We blijven het volgen. Veel plezier samen en tot de volgende mail.

Groetjes en een knuffel van Marjo en Jo

• 25 November 2012 - 12:56

Rob En Gertie:

Hoi vakantiegangers,
    Allereerst nog proficiat voor Jaques met z'n verjaardag.
    Al zijn jullie nu aan de andere kant van de wereld, met die digitale postduif, lukt het toch jullie te bereiken.
    Vannacht waaide er 'n flinke storm door Limburg. Het kraakte en rammelde aan alle kanten. Als ik dan bedenk dat jullie nu op de 41e etage wonen.........................
    (of heb ik dat verkeerd verstaan via skype???)
    We wensen jullie nog 'n hele fijne vakantie. Wij genieten mee van de verhalen en de foto's.
    Lieve groetjes van
    Rob en Gertie

• 26 November 2012 - 10:02

Arno Natascha Delano Mikay:

Goodmorning over here.

It is good to see that the sun is with you.

I scared from one picture, Dad swimming in the sea it is a mirracle halleluja hahhahahahhahahahahhaha.
    Also it is good to see that you are taking a lot off plains to do the site seeing.

Over here we are all four ill.
    Delano en mikay have a strep throat they both got antibiotics and getting better now thank god.
    Natascha and I have both a stomach flu but we are also getting better.

Greetings and big hugs and kisses from us to you.

• 28 November 2012 - 23:09

Ingrid.hasken:

Hallo Ciska en Wiel wij wensen jullie nog veel plezier op jullie reis en hoppen dat jullie gezond en met
    veel mooire indrukkke tegerug komen.
    Veel liefs en groetjes uit bocholtz van ingrid armin heinz en hannij

• 29 November 2012 - 07:55

Alkemade:

Dag wereldreizigers,
    Het feestje van mooie natuur, bijzondere bomen, dieren en mensen gaat gewoon door.
    Ik bijf mij verbazen over de diverse natuur wonderen etc.
    De huizen en stadjes zijn heel leuk om te zien.
    Het gaat jullie goed, en geniet nog van het warme weer voor jullie terug komen.