Surfers Paradise 22-11-2012 /1-12-2012 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Surfers Paradise 22-11-2012 /1-12-2012 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise 22-11-2012 /1-12-2012

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel

30 November 2012 | Australië, Surfers Paradise

Voordat we naar Surfers Paradise gingen, zijn we naar de Glas Mountains gereden. Dan heerlijke dagen op de 41 etage van het penthouse van de nicht Tina en man Raymond gehad. Eerste dagen samen met hun en daarna onder ons viertjes. Wat een uitzicht, de opkomende en ondergaande zon is in een woord geweldig. De temperatuur is hier deze week tussen de 25 en 35 graden geweest. We hebben heerlijke rustdagen genomen en ook activiteiten gedaan zoals, schelpen zoeken op het strand, de jeugd bekijken die is hier in grote aantallen aanwezig, hier noemen ze die Schoolies 2012.

Naar Burleigh Haeds geweest, hier kan men de skyline Surfers Paradise bewonderen en wandelen in het mooie park met zijn bijzondere dieren en geluiden.

Mt. Tamborine, naar de koekoeksklokken kijken en andere leuke dingen ontdekken. Dan naar Lamington Nationaal Park met de mooie vogels en gelopen door Rainfordt Canopy Top Tree Walk, 15 mtr. hoog in de bomen.

Naar het dorpje Nimbin, een aanrader omheen te gaan en zeker als het kan op zondag, want dan is er markt en van alles te krijgen, speciaal alle soorten drugs. Kijk naar de foto’s, een ervaring op zich. Via een heel mooi landschap terug gereden, Bayron Bay hebben we niet meer gehaald.

Deze dag en de volgende hebben we verplicht winkelengedaan, want de dongel is stuk, we moeten dan altijd ergens bij Mac Donald gaan zitten om te internetten en dat kost ons teveel ijsjes van 0,30 Australische dollarcent per stuk en we kunnen zonder dongel niet op Internet en Skype wat een handicap.

We zijn een avond naar de show Spirit&Horse in Australie Outback geweest, geweldig met al die paarden, koeien, schapen, kamelen, helikopter, jeeps, motors en quads en het eten was ook goed.

We zijn een middag koffie gaan drinken in het Palazzo Versage Hotel, heerlijk om deze sfeer te proeven, maar ook om te zien, dat mensen bij Mac Donald iets gaan halen, in de dure tas duwen en naar hun kamer gaan, dat is iets voor mij omdat te zien, dan kom ik niet bij van het lachen.

De stad Brisbane bezocht, was geweldig om deze stad terug te zien na 4 Jaar. Alleen heel warm, 35 graden. We hebben een mooie boottocht gemaakt en zijn langs de kade gelopen door de botanische tuin, waar 4 jaar geleden de camera van Paul in het water gevallen is en Paul hem eruit uitgehaald heeft.

Afgelopen nacht ging het brandalarm af en werden we verzocht om het gebouw te evacueren.

Wat we vandaag nog gaan doen weten we nog niet, maar morgen, nadat we het penthouse achterlaten zoals met Tina is afgesproken, vertrekken we naar Ballina en zo langzaam naar Sydney waar we op 9 december aankomen.

Bedankt voor jullie reacties blijf meegenieten met onze foto’s en reizen, groetjes van ons viertjes.

Surfers Paradise 22.11.2012 / 01.12.2012
Before we went to Surfers Paradise, we drove to the Glass Mountains. Then wonderful days on the 41 floor of the penthouse of the cousin Tina and husband Raymond had. First days with them and then among the four of us. What a view, the rising and setting sun is in one word amazing. The temperature here this week between 25 and 35 degrees before. We have taken great rest days and activities done as, seashells on the beach, the view that youth is present in large numbers, here they call that Schoolies 2012. To Burleigh Haeds been here one can admire the skyline Surfers Paradise and walking in the beautiful park with its special animals and sounds.
Mt. Tamborine, the cuckoo clocks watch and other fun things. Then to Lamington National Park with the beautiful birds and walked through Rainfordt Canopy Tree Top Walk, 15 mtr. high up in the trees.
In the village of Nimbin, a must to go around and especially if it is on Sunday, because then there is a market and everything to gain, especially all kinds of drugs. Look at the pictures, an experience in itself. Through a beautiful landscape driven back, Bayron Bay we have not met.
This day and the next, we must store done, because the dongle is broken, we should always somewhere near Mac Donald sit down to surf and that cost us too much ice cream 0.30 Australian cents apiece and we can not without dongle Internet and Skype as a handicap.
We are an evening at the show & Spirit Horse in Australia Outback been great with all the horses, cows, sheep, camels, helicopters, jeeps, motorcycles, quads and the food was also good.
We have an afternoon coffee drink at the Palazzo Versage Hotel, great for this atmosphere to taste, but also to see that people at Mac Donald to get something in the expensive bag push and go to their room, which is something because I see, I come not with laughter.
The city of Brisbane visited was great this city can be seen after 4 Years. Only very hot, 35 degrees. We have created a beautiful boat and walked along the quay through the botanical garden, where four years ago the camera of Paul into the water and pulled him out Paul has.
Last night the fire alarm went off and we were asked to evacuate the building.
What we today do not know yet, but tomorrow, after we leave the penthouse with Tina as agreed, we leave to Ballina and so slow to Sydney where we arrive on December 9.
Thanks for your comments continue to enjoy our photos and travel, greetings from the four of us.

• 30 November 2012 - 08:07

Jack En Emmy:

Wat een prachtige foto's! Oog voor detail. blijkt uit alles. En dan zie je ook de McDonald-gerechten in de tas verdwijnen. Een giller. Heerlijk om zo met jullie mee te mogen reizen. Veel plezier en geniet van alle uitzichten en vergezichten, grote en kleine dieren en bloemen, te gekke autootjes, kerstbomen en ander fraais.
    Groetjes,
    Jack en Emmy

• 30 November 2012 - 08:12

Ingrid Martens:

Hoi, hoe is het met julllie?
    Leuk om te zien hoe jullie in zomerse sferen zitten, wij hier waarschijnlijk de eerste sneeuw
    krijgen, en zo langzaam aan met de kerstballen beginnen te schuiven.
    Zal een hele cultuurshock worden bij terugkomst.
    Verder gaat alles hier zijn gangtje en langzaam aan begint de kerstdrukte te komen.
    Nog lekker genieten, want de tijd begint ook voor jullie al te korten, ongeloofelijk want het is niet niks 3 maanden weg.
    Ook wens jullie nog een hele mooie tijd en ik kijk uit naar al jullie geweldige foto"s.

Dikke poen en knoevels, Ingrid

• 30 November 2012 - 08:40

Rob En Gertie:

Goeiemurge, aovend of wat dan ook,
    Leuk die foto's van die marktjes. Daar zouden wij ook wel willen rondstruinen ( de rest ook hoor).
    Dat "schommel-kangoeroetje" is helemaal geweldig!!!
    Langzaam begint het hier kouder te worden, kerstversieringen komen overal en de Aachener printen smaken nog lekkerder bij de koffie.
    Veel plezier en geniet lekker van alles om jullie heen.
    'n lieve knuffel van
    Rob en Gertie

• 30 November 2012 - 16:33

Paul Wings:

Hello parents and friends,

Is nice to hear something from you. It’s was a long time ago that you had post a message.

Here is the winter coming fast, it‘s dark at 5:00 PM en light 8:00 AM. Also is het very cold (-1ᵒC/4ᵒC).

What you must do for have internet. My dongle broke and then you must go shopping for one day for buy another dongle. I think that dad was by the telephone provider and the rest of you went to de shops. ;)

It’s only 4 week and your holiday’s are over then, the time flies.
    I look forward to see you in real life.

The pictures are beautiful and some of them look similar what I and Roger had see last year. But some pictures/places are new for me.

Have a great trip to Sydney and we see or talk soon to each other on skype or mobile.
    Look forward to read/see the new stories/pictures of you four.

Best regards and love.

• 30 November 2012 - 16:42

Natascha Arno Delano Mikay:

Good evening Mam and Dad,

Good to see that all is good.

The pictures again are beautifull,
    The most one i like is as the sun went down and
    dad in a VW.
    One`s a VW alway`s a VW dad hahahhahahah.

The actuall temparature overhere is 4 degrees so enjoy te 28 degrees.

At the moment only Mikay has the stumach flow yet.
    This morning he wokes up with the poep to his neck hahah.
    But he is lauchen all the time, so we know that he feels good.

Greeting en big hughs and kisses from us to you.

• 02 December 2012 - 17:13

Joep En Trees:

Hallo allemaal,
    Hier in bocholtz is gisteren de eerste sneeuw gevallen.
    Maar het was maar natte sneeuw.
    Wat een prachtige foto's.
    Het ziet mooi uit dat de vogels zomaar op je schoot komen zitten.
    Wat een prachtige vogels.
    Bij de overburen is de kerstboom buiten al aan.
    Geniet nog maar lekker van het mooie weer,en de natuur.
    Groetjes en veel liefs Joep en trees

• 05 December 2012 - 13:04

Paul Wings:

Iedereen vandaag een zalig Sinterklaas feest gewenst.

• 07 December 2012 - 22:54

Annie Erkens:

Hallo jullie allemaal,
    Eindelijk kan ik jullie bereiken via mijn computer. Maurice heeft mij een nieuwe gekocht.
    Wat een mooie reis maken jullie. Iets om heel je leven van te genieten, en ik geniet er ook van.Al kom ik er nooit nu weet ik hoe het eruit ziet. Zijn jullie nog niet moe door al die indrukken?. Geniet ervan en blijf gezond. Hier sneeuwt het verschrikkelijk en gaat vannacht 10 graden onder nul vriezen. Nog een paar weekjes dan zie ik jullie weer terug. Groetjes Annie.