Yamba-Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu Yamba-Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Wiel Wings - WaarBenJij.nu

Yamba-Katoomba

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel

07 December 2012 | Australië, Katoomba

Yamba-South West Rocks- Harrington- Nelson Bay- Windsor-Lithgow-Katoomba

Ingrid, tante Jose heeft ook foto’s gemaakt, met het andere toestel, echt geweldig, wij hebben ze al op de TV gezien. Ze heeft een goede kijk op haar omgeving en ze heeft nu nog meer genoten en gezien.

1-12-2012 Yamba. Na vertrek vanuit Surfers Paradise zijn we eerst naar Bayron Bay gereden, geen Hard Rock café Paul. Toen naar de vuurtoren en tot het oostelijkste puntje van Australië gelopen. In Yamba vissen ze op garnalen.

2-12-2012 naar South West Rocks naar Grafton. Hier de kerk bezocht. Door naar Coffs Haber en South West Rocks. Onderweg gestopt bij een honing makerij, de banaan gemist. Lekker gewandeld op het strand, helaas, hier lagen geen schelpenen. Op het terras gezeten. s’Avonds hadden we even skype, en konden we Arno en Delano en Mikay horen. Delano vroeg, oma wanneer kom je naar huis, is dat niet geweldig.

3-12-2012 Naar Harrington. Eerst naar de Light Tower gereden, gevangenis niet gevonden, dan doorgereden naar Port Macquarie. Hier gewinkeld en lekker koffie gedronken. We hadden even beetje regen dus de paraplu’s van Gil en Val worden toch gebruikt. Dan door naar Harrington, hier hebben we ook weer de omgeving verkend.

4-12-2012 Naar Nelson bay. Via de Pacific Highway en een mooie Tourist drive tocht naar Forster met zijn bijzondere brug en winkelen zijn we in Nelson Bay aangekomen. Mooie motelkamer en uitzicht, na een rust uurtje hebben we de stad verkent en de omgeving en zijn heerlijk bij Mc. Donald een ijsje gaan nemen voor 0,30 Australische dollarcent. Klok slag 20.00 uur is het hier pikkedonker. De straat verlichting is buiten de grote steden in Australië maar sporadische. Voor de sterren hemel heb ik geen woorden voor, het is gewoon kijken en genieten.

5-12-2012 Naar Windsor via Newcastle-Cessnock-Wisemans Ferry. Wat een mooie weg om te rijden en de natuur is fantastisch. En of je nu in een stad, dorp of in de outback bent, overal zie je dat we in de adventstijd zijn door de kerstversieringen. Geweldig
6-12-2012 Naar Lithgow , eerst wat gewinkeld en gebouwen bekeken in Windsor. Toen naar het dorpje Bilpin, is bekent door de bijzondere Appel Pie. We hebben hem uitgeprobeerd, gewoon heerlijk. Dan verder door de Blue Mountains. Hier nog een bijzonder mooie Mount Tomah Botanic Garden bezocht een aanbeveling om te doen als je in de buurt bent. In het motel was alles versierd voor de kerst.

7-12-2012 Naar Katoomba via de Jenola Caves. Hier hebben we een rondleiding van 1,5 uur door de druipsteengrotten gedaan, geweldig. Na lekker koffie te hebben gedronken en wat chips te hebben gegeten zijn we naar Katoomba vertrokken. Nadat we een motel hadden, zijn we nog een drive tour in de omgeving gaan maken.

Blijf meereizen en genieten, groetjes van ons viertjes

Yamba-South-West Rocks -Harrington - Nelson Bay- Windsor - Lithgow, Katoomba

Ingrid, Aunt Jose also has photos taken with the other device, really great, we have already seen on TV. She has a good look at her surroundings and she has now seen and enjoyed more.
01/12/2012 Yamba. After departure from Surfers Paradise we first drove to Bayron Bay, no Hard Rock Cafe Paul. As to the lighthouse and to the easternmost tip of Australia walked. In Yamba prawns fish them.
02/12/2012 to South West Rocks to Grafton. Here the church. Due to Coffs Haber and South West Rocks. On the way stopped at a honey To write, the banana missed. Nice walk on the beach, unfortunately, here were no shell ones. Seated on the terrace. In the evening we had some skype, and we could Arno and Delano and Mikay hear. Delano asked Grandma when you come home, is not that great.
12/03/2012 To Harrington. First to the Light Tower ridden, prison is not found, then drove to Port Macquarie. Here shopped and delicious coffee. We had equally little rain so the umbrellas of Gil and Val are still used. Then on to Harrington, here we also explore the area.
04/12/2012 to Nelson Bay. Via the Pacific Highway and a beautiful drive Tourist trip to Forster with his special bridge and shopping, we arrived in Nelson Bay. Nice motel room and views, after a rest hour we explore the city and its surroundings and delicious with Mc. Donald going to take an ice cream for 0.30 Australian cents. Clock strikes 20:00 here is the dark. The street lighting is outside the major cities in Australia but sporadische.Voor the starry sky I have no words, just watch and enjoy.
12/05/2012 to Windsor to Newcastle-Cessnock-Wisemans Ferry. What a nice way to drive and nature is fantastic. And whether you're in a city, village or in the outback are, you see that we are in the Advent through the Christmas decorations. Awesome.
12/06/2012 To Lithgow, first some shopping and buildings viewed in Windsor. Then to the village Bilpin, is known by the special Apple Pie. We have him tried, simply delicious. Continue through the Blue Mountains. Here a very beautiful Mount Tomah Botanic Garden visited a recommendation to do if you're in the area. In the motel was all decorated for Christmas.
12/07/2012 to Katoomba via Jenola Caves. Here we have a 1.5 hour tour through the caves done, great. After having delicious coffee drink and some chips to have eaten we went to Katoomba. After we had a motel, we went for a drive tour in the area to make.

Groetjes van ons viertjes

• 08 December 2012 - 12:11

Ria:

Hallo Cisca en Wiel

wij zien dat jullie eengeweldige vakantie hebben en nog volop aan het genieten zijn.
    Hier in Nederland is het koud maar ook prachtig want wij liggen onder een witte deken.

Heel veel groetjes Ria.

• 08 December 2012 - 15:44

Karin:

Hallo oom Jaques en tante José,

O, wat ben ik jaloers op die geweldig mooie reis van jullie!!
    Geniet maar lekker van de mooie natuur, de super panorama's en van de zon!!!
    Nog veel plezier gewenst aan allen!

Groetjes,
    Karin

• 10 December 2012 - 17:04

Alkemade:

Hallo jullie samen,

Wat is dat toch van die mooie kussentjes op de banken in de kerk.
    Waarvan maken ze die, is dat plaatselijke kunst.met een betekenis.
    Als jullie terug komen heb je dan het gevoel " alles" wel gezien te hebben, of
    is de verbazing nog altijd aanwezig.
    Ga nog maar een tijdje Zo door, ik heb het idee zelf mee op reis te zijn.
    En vindt iedere foto mooi met veel intresante dingen wat ik anders niet zou weten en zien.
    Het gaat jullie goed, veel groetjes,

Hanny.

• 10 December 2012 - 21:00

Elis:

Hallo jullie viertjes,

Wat een reis en wat zien jullie veel. Ik zou nu ook graag in Australië willen zijn. Het weer hier in België en ook in Nederland is maar niks, er ligt sneeuw, veel wind en koud.
    Hier is weer alles in kerststemming. Ik lees van nu jullie dat dit ook in Australië zo is.
    Ik weet nog goed toen wij in Darwin waren en er een grote kerstboom op het plein stond bij temperaturen van rond de 40 Gr. boven nul, rare gewaarwording was dat.
    Veel plezier en geniet van al het moois.
    Groetjes, Elis en Antoon

• 13 December 2012 - 21:09

Maria En Sjef:

Wat een prachtige foto's.
    Blijf genieten en gezond met jullie viertjes.